وقتِ عاشقی

إذا أقامَ العَبدُ المُؤمِن فِی صَلاتِه نَظَرَالله – عزَّ و جلّ – إلَیه
وقتی بنده مؤمن به نماز می ایستد، خداوند سبحان به او نظر می کند.

وسائل الشیعه، ج ۳، ص

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

* این، آینده‌ی قطعی شماست
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیه‌ی زاکیه و هدایتهای معنوی ولیالله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته نماید. این، آینده‌ی قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
دیدار ایثارگران ۲۹/۰۵/۱۳۷۶
 
* قبل از فرج، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست!
قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست... ت. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان میشوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد میشوند و سربلند بیرون میآیند و جهان به دوران آرمانی و هدفىِ مهدی موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر میشود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ی شعبان، روز عید بزرگ است.
دیدار با مردم قم ۳۰/۱۱/۱۳۷۰
 
* حقیقت انتظار
انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که دشمن میخواهد به وجود بیاورد.
ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملتهای مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛
دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) ۲۵/۰۹/۱۳۷۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۵
محمود جانقربانی

اسرار نماز در کلام امام خمینی(ره)

قال علی (ع): «الله الله فی الصلوه فانها عمود دینکم. »
سخن گفتن درباره نماز که دریچه عروج به عالم قدس و معنویت است، در توان هر کسی نیست. شایسته تر آن است که بیان حقیقت این نشانه بزرگ الهی و ستون دین مبین اسلام را به زبان و بیان این طریق، واگذاریم.
با نگاهی به آثار مکتوب امام - رحمه الله علیه- و مشاهده عینی شاهدان احوال ایشان، می توان گفت که در دیدگاه ایشان، نماز در میان عبادات به مثابه «اسم اعظم و بلکه خود اسم اعظم»(1) در میان دیگر اسماء الهی است.
افزون بر آن، دیدگاه حضرت امام - رحمه الله علیه - نسبت به نماز در حقیقت حکایت مسافر و طریق سفر است. در این میان، مهم ترین مسأله بیان نماز و تفسیر آن بر اساس سفر معراج پیامبر اسلام (ص) (تطبیق دادن جریان سفر نماز با سفر معراج) است. بنابراین، دیدگاه امام - رحمه الله علیه - به نماز، دیدگاهی عرفانی است؛ به گونه ای که مراحل اسفار اربعه عرفانی و احوال سالک و مسافر طریق وصل حق را در طول حیات و سلوک وی در یک رکعت نماز واقعی بیان می کند. خلاصه آنکه نماز مؤمن خود معراج و سفری واقعی است که حالت ها و مراتب و مقامات خاص خود را دارد. سالکان این طریق نیز به تناسب حال و مقام خویش، از حقیقت این سفر آگاه می شوند. از نظر امام - رحمه الله علیه- توحید به معنای واقعی آن - که مقصد اصلی دعوت پیامبران است- در نماز محقق می شود. در این گفتار، دیدگاه امام خمینی - رحمه الله علیه- در چند عنوان آمده است.

توصیف و تعریف نماز از دیدگاه امام

ابتدا برای آگاهی از دیدگاه امام خمینی (ره) نمونه هایی از توصیف های آن نمازگزار حقیقی را درباره نماز بیان می کنیم. شاید بتوان گفت کامل ترین سخن ایشان درباره نماز این جمله است که می فرمایند: سرمایه های سعادت عالم آخرت و وسیله زندگانی روزگارهای غیر متناهی نماز است. (2)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۶
محمود جانقربانی

مدیر گروه موج آشنا در فضای مجازی تشکیل اتاق‌های فکر قرآنی و دینی در فضای مجازی را یک ضرورت در جامعه مدرن عنوان کرد و افزود: این گروه در فضای مجازی واتس آپ با هدف نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در این فضا راه‌اندازی شده است.

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، عصر حاضر عصر ارتباطات نام دارد و علاوه بر تلویزیون، رادیو، مطبوعات و رسانه امروز اینترنت و موبایل نیز به‌عنوان یک ابزار فراگیر و سهل در خلوت زندگی یکایک انسان‌ها نفوذ و ذهن آنها را تا حد زیادی به خود مشغول ساخته است و قطعاً عدم استفاده از این ابزار در عصر حاضر امری ناممکن است.

امروزه دنیای ارتباطات بسیار پیچیده، محدود و حاکمیت جهانی یافته است و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده است. مشارکت میلیونی کاربران در بازدید و ارائه نظر درباره یک مطلب در هر دقیقه در فضای اینترنت تحولی عظیم در دنیای ارتباطات محسوب می‌شود.

تبادل سریع اطلاعات میان افراد از طریق اینترنت و فضای مجازی هر چند تعامل مستقیمی بین کاربران ایجاد نمی‌کند؛ اما بعضاً آثار بارزی بر رفتار و سبک زندگی کاربران و به تبع آن جامعه می‌گذارد؛ چراکه پیامی که امروز در سطح وسیعی به دنیا مخابره می‌شود بیشترین اثرگذاری را در ذهن و فکر مخاطبان خود برجای خواهد گذاشت.

گاهی اوقات استفاده نادرست از ابزار، وسایل ارتباط جمعی و اینترنت کاربران را به دنیای مجازی کشانده و در برخی موارد سلامت اخلاقی آنان به‌ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار می‌دهد و کاربران را به دام انواع موارد غیراخلاقی گرفتار می‌کند که گاهی تبعات حاصل از آن خانواده و جامعه را هم تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

فضای مجازی امروزه به‌طور وسوسه‌انگیزی کاربران به‌ویژه نسل جوان را به‌سوی خود جلب می‌کند، به‌طوری که بسیاری از کاربران در آغاز استفاده از این فضاها به‌دنبال تقویت و گسترش سطح علمی، فرهنگی و … خود هستند؛ اما با گذشت زمان، وقت تلف کردن‌های بسیار در این قبیل فضاها، انواع سایت و وب‌گردی‌ها و آشنایی با دوستان مجازی که بعضاً هیچ شناخت و آگاهی نسبت به این افراد ندارند دستخوش جاذبه‌های غیراخلاقی شده و در نتیجه آسیب جدی به روح و روان خود وارد می‌کنند.

فضای مجازی؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآن

فضای مجازی علاوه بر تمامی آسیب‌های موجود می‌تواند یک فرصتی در ترویج فرهنگ قرآن، عترت، تقویت بنیه دینی و اخلاقی کاربران و حتی افراد خانواده و زمینه‌ای مناسب برای تعامل افراد باشد؛ چراکه گاهی حضور پررنگ و سازنده کاربران متفاوت با افکار و عقاید مختلف نه تنها زمینه برای ارتقا میزان سطح آگاهی دیگر افراد را فراهم می‌کند؛ بلکه از گرایش کاربران به‌سمت فضاهای غیراخلاقی نیز جلوگیری می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۷
محمود جانقربانی
به گزارش «فارسی مچ» اسامی ۱۱۰ برگزیده سومین دوره مسابقات سراسری وبلاگ نویسی نماز توسط سایت این جشنواره البته با تاخیر اعلام گردید.
به گزارش خبرنگار فارسی مچ، طبق اطلاعیه سایت جشنواره قرار بود اسامی برگزیدگان سومین دوره ی مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز، عصر شنبه ۹۳/۳/۳ از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی  www.namaz.ir و  www.chb-namaz.ir اعلام گردد که با یک روز تاخیر امروز یک شنبه عصر اعلام گشت؛ البته در اطلاعیه ذکر شده بود برندگان چهارمین دوره در حالی که سومین دوره جشنواره می باشد.

یادآور می شویم سومین دوره مسابقات سراسری وبلاگ نویسی نماز توسط ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری برگزار گردید و طبق اعلام حجت‌الاسلام محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری قرار است مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات همزمان با بعثت رسول اکرم(ص)، به میزبانی این استان، هفتم خرداد با حضور حجت‌الاسلام قرائتی ساعت ۹ صبح در سالن غدیر شهرکرد برگزار می‌شود.

وی از ارسال لوح تقدیر و هدایایی فرهنگی برای تمام شرکت‌کنندگان در مسابقه خبر داد و گفت: درصد شرکت‌کنندگان هر استان از سراسر کشور به‌صورت نمودار بر روی پایگاه ستاد نماز استان چهارمحال و بختیاری قابل دریافت است.

به گفته مدیر ستاد اقامه نماز استان، همچنین در اختتامیه این دوره از مسابقات مراسم تجلیل از خبرگزاری‌های برتر و موفق در برنامه‌های محوری ستاد اقامه نماز همزمان با همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس و مسابقه وبلاگ‌نویسی نماز برگزار می‌شود.

 
لیست اسامی برگزیدگان سومین دوره مسابقات سراسری وبلاگ نویسی نماز
ردیف    آدرس وبلاگ    نام    نام خانوادگی    نام استان    تحصیلات   
۱    www.niiyayesh.blogfa.com    زهره    موسوی    چهارمحال و بختیاری    لیسانس   
۲    http://namaz17.mihanblog.com    حسین    رضایی    اصفهان    دبیرستان   
۳    http://masjadvanamaz.blogfa.com/    رضا    آقازاده کلیبر    آذربایجان شرقی    لیسانس   
۴    http://baharquran.blogfa.com    محمد امین    اقتصاد    اصفهان    دیپلم   
۵    http://sarayebandegi.blogfa.com/    احمد    مرادی فرد    لرستان    لیسانس   
۶    http://avaya-asemani.blogfa.com    مینو    سرای لو    گلستان    دبیرستان   
۷    http://merajemoemen.blogfa.com    سید امیرحسین    حسینی فیروز کالایی    مازندران    دبیرستان   
۸    http://setoonedin.mihanblog.com/    مهدی    باغبانزاده آرانی    اصفهان    لیسانس   
۹    http://aghemesalat.blogfa.com    مهدی    صادقی    اصفهان    دیپلم   
۱۰    www.pnamaz.mihanblog.com    سامان    سوهانیان    مازندران    لیسانس   
۱۱    shamsinasab.blogfa.com    میثم    شمسی نسب    لرستان    لیسانس   
۱۲    http://shoghe-namaz.rozblog.com/    الهام    صفری محمدی    یزد    لیسانس   
۱۳    http://nedayevahy.blogfa.com/    مریم    کیانی بیدگلی    اصفهان    دیپلم   
۱۴    parasteshemabood.blogfa.com/    سجاد    کردعلیوند    لرستان    دیپلم   
۱۵    agrienginer2013.blogfa.com    سید علی اکبر    صفوی    اصفهان    دیپلم   
۱۶    http://salat-90.blogfa.com    علی    معبودی    زنجان    دیپلم   
۱۷    www.ketabasemooni.blogsky.com    مهدی    روحی    مازندران    لیسانس   
۱۸    http://sahrekordnamaz.blogfa.com/    زینب    جعفرپوربروجنی    چهارمحال وبختیاری    لیسانس   
۱۹    http://ahkam4790.blogfa.com    عارف    آقازاده کلیبر    آذربایجان شرقی    دبیرستان   
۲۰    http://rohevesal.blogfa.com/    میثم    معزی    اصفهان    علوم حوزوی   
۲۱    http://31389793.blogfa.com/    انسیه    کدخدا    خراسان جنوبی    فوق دیپلم   
۲۲    http://prayer.rasekhoonblog.com    حامد    کوهستانی    اصفهان    دیپلم   
۲۳    masajed-javanan.mihanblog.com/    مسعود    کیان    اصفهان    فوق لیسانس   
۲۴    http://rayeheshgh.blogfa.com    مهدی    صفری    اصفهان    دبیرستان   
۲۵    barekatenamaz.blogfa.com/    سما    صیادی    کرمانشاه    دیپلم   
۲۶    www.namazsadegh.blogfa.com    صادق    سلمانی    اصفهان    لیسانس   
۲۷    shokouheniayesh.blogfa.com    فریده    شفیعی ثانی    خراسان شمالی    فوق لیسانس   
۲۸    www.asheghenamaz.rozblog.com    مصطفی    مزروعی    اصفهان    دبیرستان   
۲۹    namazpayammaktab.blogfa.com/    سید کریم    مرتضوی دهاقانی    اصفهان    لیسانس   
۳۰    http://webnamaz.blogfa.com/    حسین    ابراهیم خانی    همدان    دیپلم   
۳۱    www.shiravand.blogfa.com    سیروس    شیراوند    لرستان    فوق لیسانس   
۳۲    namaz-iau.blogfa.com    زهره    ریحانی    سمنان    لیسانس   
۳۳    http://salatweb.blogfa.com/    علی    گلی زاده    خراسان شمالی    دبیرستان   
۳۴    http://rayehe-namz1.rozblog.com/    سجاد    سحرخوان    اصفهان    دبیرستان   
۳۵    http://abyatenamaz.mihanblog.com/    زهرا    ابراهیمی    چهارمحال وبختیاری    لیسانس   
۳۶    http://namazoniyaz.mihanblog.com/    زهرا    اسدی بروجنی    چهارمحال و بختیاری    فوق دیپلم   
۳۷    http://rahkhooda.blogfa.com    حسن    هشت مردی    اصفهان    علوم حوزوی   
۳۸    http://1734.mihanblog.com/    عبدالرحیم    مظفری        ابتدایی   
۳۹    http://kebria.rozblog.com/    مهدیه    پناهی اصل    آذربایجان شرقی    لیسانس   
۴۰    http://www.sajdeh.iran.sc/    مصطفی    کشوری    لرستان    فوق دیپلم   
۴۱    http://www.setayesh-hagh.ir    مرتضی    سلیمان دهکردی    چهارمحال و بختیاری    دبیرستان   
۴۲    namazkhan.wiroom.com    نبی الله    شیخی    سمنان    دیپلم   
۴۳    http://merajh.ir    حسن    صفری    اصفهان    لیسانس   
۴۴    www.ebaadat.ir    خوشقدم    سپهری خلف بادام    یزد    دبیرستان   
۴۵    http://salatfa.ir    مهدی    صفری محمدآبادی    اصفهان    ابتدایی   
۴۶    http://namaz.netau.net/    زهرا    رضایی    چهارمحال وبختیاری    فوق لیسانس   
۴۷    pareparvaz.NiniWeblog.com    زینب    رفیعی    چهارمحال و بختیاری    لیسانس   
۴۸    www.ebaadat.ir    خوشقدم    سپهری خلف بادام    یزد    دبیرستان   
۴۹    http://sotunedin.tebyan.net    رسول    گلی زاده    خراسان شمالی    لیسانس   
۵۰    http://namaz.wiroom.com/    حسین    شیخی    سمنان    فوق دیپلم   
۵۱    http://sajdeasemani.blogfa.com/    مهناز    معتمدی    اصفهان    لیسانس   
۵۲    http://namazkhoone.ir    علی    ولدی الاشتی    مازندران    دیپلم   
۵۳    http://www.salat-fa.blogfa.com    امیرحسین    مهدی پور    البرز    فوق دیپلم   
۵۴    namaz-kade.blogfa.com    حسن    مولوی    چهارمحال و بختیاری    لیسانس   
۵۵    http://noor.ugig.ir    محمدرضا    مهدیه    اصفهان    لیسانس   
۵۶    http://mypray.rozblog.com/    محمد مهدی    حسن پور بریجانی    مازندران    دبیرستان   
۵۷    www.glooom.ir    مژگان    حیائی    یزد    دبیرستان   
۵۸    relationshipwithgod.blogfa.com/    نجمه    متین    چهارمحال و بختیاری    لیسانس   
۵۹    mmohammadi67.blogfa.com/    مریم    محمدی ده چشمه    چهارمحال وبختیاری    لیسانس   
۶۰    www.namazbook.ir    پوریا    کلانتری    یزد    فوق دیپلم   
۶۱    http://manbarak.blogfa.com/    سید محمد حسین    راجی    خراسان رضوی    علوم حوزوی   
۶۲    www.namazmag.blogfa.com    فرشته    حسنی    زنجان    دیپلم   
۶۳    http://kufe.ir    محمد    سلیمی    تهران    دبیرستان   
۶۴    http://ganjnamaz.blogfa.com    اصغر    آیتی سجزئی    قم    علوم حوزوی   
۶۵    http://manvanamaz.parsiblog.com/    فاطمه    رئیسی وانانی    چهارمحال و بختیاری    ابتدایی   
۶۶    http://mahtabenamaz.mihanblog.com    فرشاد    حیدری    گلستان    فوق دیپلم   
۶۷    http://etre-namaz.mihanblog.com/    مصطفی    جهانگیری پور    لرستان    فوق دیپلم   
۶۸    www.nasimerahahi.blogfa.com/    حامد    گچویی    فارس    دیپلم   
۶۹    seratemostaghimm.blogfa.com    الهام    حیدری    چهارمحال و بختیاری    لیسانس   
۷۰    http://www.nmz1.blogfa.com    یداله    بیگدلو    زنجان    فوق دیپلم   
۷۱    http://vaqteasheqi.blog.ir/    محمود    جانقربانی    تهران    دیپلم   
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۴۱
محمود جانقربانی